maandag 15 februari 2016


Chinese geneeskunde en voeding.

Binnen mijn praktijk voor Traditionele Chinese Geneeswijze geef ik zelf ook veel voedingsadviezen, omdat een groot deel van onze gezondheid wordt bepaald door wat je eet (zo’n 80%). De kijk van de Chinese geneeswijze op voeding vertoont zeker overeenkomsten met de westerse kijk op voeding, maar ook zeker verschillen. Niet iedereen is hetzelfde, voor de ene persoon is het goed is om rauwkost te eten, terwijl het voor de ander goed is om voornamelijk warm voedsel te eten. En verder hangt voeding ook sterk af van de omgeving en het seizoen. Zo kan je wel bedenken dat sla in de winter misschien niet zo’n goed idee is en dat je dan beter maaltijdsoep kunt eten. Voeding kan helpen om de balans in je lichaam te herstellen en geeft je dus de mogelijkheid om zelf veel invloed uit te oefenen op je gezondheid. Maar wat is gezond?

In mijn blog zal ik je adviezen geven en de reden waarom ik denk (of experts denken) dat het gezond is. Verder ga ik bij deze adviezen veel recepten geven om uit te proberen. Want gezonde voeding kan heel erg lekker zijn!

Geen opmerkingen :

Een reactie posten